Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Evelina Rönnberg - 4 mars 2009 20:47

Också från imorse på mina älskade pojkar. Världens vackraste små pojkar. Jag skrattar gott åt Lejonhjärta. Se på DEN RUFSEN. Frostig och tjorvig och ja...äsch bilderna säger ju allt. Det är överskattat att putsa på sina hästar så de blänker ;-). Frost i pälsen, istappar, lockar och lurv, ispansarpäls och annat är verkligen vardag här hos oss. Jag ser inte ens att de ser ovårdade ut, förräns jag fotat dem och ser dem i datorn. *fniss*


De fäller för fulla muggar hela högen så snart är all vinterpäls och lurv ett minne blott...och då blänker de minsann! :-D Jag lovar! Tror du mej inte? Kom igen och kolla i bloggen om ett par månader! :-)

Av Evelina Rönnberg - 4 mars 2009 20:38

Ni får följa med mej på en morgon här i FÄllforsån!


Första bilden är från mitt sovrumsfönster, det första jag såg när jag satte mej upp i sängen, min vackra svart-vita springare och solstänkta tallar. MMMMM!


Sedan Trollfuxa som står vid sin favvoplats på morgnarna, och spanar, och är det första jag ser när jag kliver ut på bron. Hon tittar länge och väl på mej. Jag kan inte låta bli att undra om hon funderar på varför jag bor i detta hus, över människans utsatthet som inte kan leva sitt liv med vinden i pälsen utan måste bygga varma hus, och så vidare.

Jaja, ni skakar väl på huvudet men att tanten är klok kan ingen förneka!


Så följer några bilder på tanten där hon står och ser...otroligt välborstad ut? :-P

Den sista ser hon katastrofal ut i kroppen, överbyggd och lång och dan, men den är så vacker tycker jag så jag ville ta med den. Försvarar henne med att hon står i nerförsbacke och faktiskt fött flera föl och är långt inne på sitt 18:e levnadsår, och de första 10 spenderade hon inte direkt på sofflocket, hon har en hård travkarriär bakom sej ju!


Också en bild på mitt hus så här i början på mars! Notera istapparna från taket :-O

Av Evelina Rönnberg - 4 mars 2009 20:33

Här följer en lång bildserie på mina FULLT NORMALA och MYCKET VÄLBORSTADE hästar.


:-P


Vad GÖR dom?

Hur SER DOM UT?


:-D

Av Evelina Rönnberg - 4 mars 2009 07:55

Imorse ringde väckarklockan och jag kisade upp. Låg lite annorlunda än vanligt. Jag gillar att byta sovställning, håll och även säng ;). Möttes av en varm gulfärg på tallarna utanför fönstret. Blundade igen, bara för att testa så jag inte drömde... SOL! Har sedan trallat runt och myst. En av de finaste morgnarna på hela vintern tror jag minsann. Solen är så stor och stark vid horisonten och även om det är -9 så vet jag, nu är våren på väg!


Tog med kameran ut och fotade hästarna, superfina kort på världens finaste hästar vill jag påstå :-P. De får ni se senare, när jag har tid att lägga över dem i datorn. 

Och så fick de frulle och nu har jag också tryckt i mej frulle, en rejäl gröt-tallrik så jag ska stå mej ordentligt idag, det blir en lite längre dag i staden.


Igår började jag mitt nya liv. Hädanefter så är det dessa saker som prioriteras i mitt liv: Plugg, Lite träning, HÄSTAR, Käk. Det sistnämnda låter lite konstigt men jo jag måse prioritera för att det ska bli äta av, när jag är ensam.


Efter några timmar ganska tuff arbetsfysiologi-föreläsning igår så åkte jag ner på stan för att gå på bokrean. Har inte gett mej tid till det innan. Det fanns inte mycket där, men det blev en om sällsynta husdjur och lantraser, som är härlig "drömma sej bort"-lektyr.

Köpte också (dock inte på rean) Mc Ardle´s Excercise Physiology, kurslitteratur, och bläddrade igenom innan sängdags, vilken rolig bok! Mer vardagsnära tema. Gillar´t!


Åkte sedan hem till K & hennes room-mate för att hjälpa till med lilla yrvädret Loka. Eller hjälpa till och hjälpa till. Jag motiverade henne till att gå fot, mycket lätt då det är en mycket lättmotiverad liten vovva, och sedan landade jag i soffan en liten stund innan de skulle iväg på IKSU.


(Vet ni förresten att IKSU med sina 3-4000 besökare per dag går in på topp 10-listan på mest besökta platser i Sverige varje dag?)


När jag kom hem var jag vrålhungrig, lyxade till det och gjorde en egen gooood ädelostsås och så en riktigt tomatsås på det vis jag vill ha den, till färsk pasta, typ ricotta & basilika-tortellini.


Surfare, läste igenom föreläsningskompendiet från dagen, det tog TID. Sedan ut till hästarna och Tjaldur följde med på promenix innibyn ca 45 min och sedan linade jag Trollfuxa. Fina Fina hästar, oj så glad de gör mej! Trollfuxa var så läcker och fin. Mjuk och smidig och travarbetade super.


Sedan mer läsa fysiologi innan sömnen infann sej....


NU börjar en ny dag och jag måste skynda mej om jag ska hinna i tid till föreläsning! (så typiskt mej)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards