Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Evelina Rönnberg - 20 mars 2009 15:25

Jag har tenta nästa onsdag. Alltså om 4 (5?) dagar. Insikten slog ner för länge sedan men det är först idag som jag känner att jag landat i att Ok, nu är det plugg som gäller. 


Suttit med gamla tentor nu och det känns hyfsat bra. Men jag vet ju sedan tidigare tentaplugg att det där kan ju pendla. Imorgon kanske jag får panik igen och känner att jag kan iiiiiiiingenting.


Jag & min hemmafru (Vink Vink) lyckades fixa så jag helt plötsligt har tillgång till teve-kanaler igen. Oj? Är det bra eller dåligt månntro? Jag vet inte, men det var i alla fall RUSKIGT SKÖNT att stänga av hjärnan igårkväll framför Djurpolisen i Houston och sedan CSI där jag bara hann se början innan jag somnade på soffan. Det behövdes, jag kämpade i någon timme innan dess mot impulsen att ringa ett samtal. (ett för mycket)

Vill bara höra en röst... få uttrycka hur mycket jag saknar, längtar, drömmer...


DET ÄR VÅR!

Sakta men säkert börjar snön töa bort och på välskottade ställen så kan man till och med skönja lite markytor. Wow. Jag välkomnar våren ihärdigare än vanligt tror jag. Jag vill bekanta mej med skogen igen.


Hjärtat är den enda av hästarna som får tid med matte. Men han går från klarhet till klarhet. Fokus ligger på bettvänjandet. Kördes i tisdags, på bett igen, duktig kille var han faktiskt! Lite galoppeti blir det när jag ber om mer trav, det är ju tungt med vagn så oliksidighet märks tydligare. Han har en liten "bubbla" kvar sedan hematomet i höstas på vänster bak och jag tror det fungerar inte helt hundra ännu att använda. Han är inte halt eller oren direkt men oliksidig.


Sedan vila onsdag och igår jobbade jag honom på långa tyglar. Glädje och lycka, han är så nöjd i munnen på långa tyglar. Jag kan vara mer exakt och tydlig och det blir "lugnare" på det sättet att han har mej närmare. Han jobbar också mycket fint! Fokus låg på förståelsen för bettet, jobbade med stegförändringar i skritten och serpentiner (svänga svänga) och sedan i traven med att jag ska kunna gå i bekväm promenadtakt och han travar på med energi bakifrån men i en såpass "långsam"/kort trav att han kan gå på hyfsat lösa tyglar.


Idag var vi till ridhuset och tömkörde där. Vågade till och med på lite volter i trav även om styrningen är liiite svår, och tungan åker över lite nu och då trots remontnosgrimman. MEN överlag jobbade han faktiskt riktigt bra. Jag tyckeri alla fall att han är väldigt lydig och söt. Sedan busade han lös en stund i ridhuset, rullar sej och undersöker varenda skithög. Lastningen går bra, kunde varit bättre men det behövs nog framförallt rutin.


NU ska jag surfa lite muskuloskeletal hälsa och sedan sätta mej och fortsätta med gamla tentan.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards